Piątek 22-ego Tygodnia Zwykłego

4.09.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Sprawa postów (Łk 5,33-39)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa i faryzeuszów zadających pytania.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, ukaż mi sens tego co „nowe” i „stare”.
Punkt 1. „Uczniowie Jana dużo poszczą i modły odprawiają, tak samo uczniowie faryzeuszów; Twoi zaś jedzą i piją”. Czy lubię jeść i pić? Czy lubię pościć? Czy rozumiem tych, którzy poszczą? Czy rozumiem tych, którzy jedzą i piją? Czy post jest czymś starym dla mnie? Czy korzystanie z życia jest czymś nowym dla mnie?
Punkt 2. „Nikt nie przyszywa do starego ubrania łaty z tego, co oderwie od nowego”. Stare i nowe jest nie do pogodzenia. Stare powinno szanować nowe, a nowe powinno szanować stare. Jestem za „starym” czy za „nowym”? Co myślę o „starym”, co myślę o „nowym”? Czy potrafię uszanować inne doświadczenie, inne pokolenie?
Punkt 3. „Stare jest lepsze”. Stare wino jest lepsze niż młode. Co ze ‘starego’ jest dla mnie lepsze? Może nic, a może wszystko? Dlaczego?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o odkrycie sensu tradycji.
- podziękować za to, co przejąłem od innych a co jest starym zwyczajem.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie czcigodnej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.