Wspomnienie ŚŚ. Korneliusza, papieża Cypriana, biskupa, męczenników

16.09.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Sąd Jezusa o współczesnych ( Łk 7,31-35)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie zabawę dzieci, o której mówi Jezus.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o mądrość.
Punkt 1. „Z kim mam więc porównać ludzi tego pokolenia?”. W jakim pokoleniu żyję? Czy umiem opisać to pokolenie? Czy korzystam z ocen i refleksji dotyczących pokolenia, w którym żyję? Jakie noszę w sobie jego cechy? Czy wiem, że czasy w których żyję mnie kształtują, czy tego chcę czy nie?
Punkt 2. „Podobni są do dzieci…”. Jakie cechy dzieci w sobie noszę? Czy nie jestem rozkapryszony jak dziecko i wszystko mi się nie podoba? Trudno mnie zadowolić?
Punkt 3. „Jednak wszystkie dzieci mądrości przyznały jej słuszność”. Może nieraz reaguję jak dziecko, ale czy potrafię z dystansu ocenić swoje zachowanie? Tak nabywa się mądrość. Czy chcę być mądry, czy chcę być poddanym na kaprysy dzieckiem? Mądrość to docieranie do prawdy, kaprys to unikanie jej. Co wybiorę?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o mądrość.
- podziękować za naukę Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie mądrej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.