Poniedziałek 23-ego Tygodnia Zwykłego

7.09.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Uzdrowienie w szabat (Łk 6,6-11)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa nauczającego w synagodze. Zobaczyć człowieka z uschłą ręką. Usłyszeć głos Jezusa. Zobaczyć zdrową rękę.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym nie ukrywał swoich słabości.
Punkt 1. „Był tam człowiek, który miał uschłą rękę”. Ręka, dłoń jest tą częścią ciała, która również szczególnie jest odpowiedzialna za komunikację ze światem. Dzięki rękom możemy pracować, wykonywać czynności. Możemy się przywitać, objąć kogoś. Jakie są moje ręce? Pracowite czy jakby uschłe? Wyciągają się do drugiego w geście przywitania czy zaciskają się w pięść w złości na innych ludzi? Czy moje ręce potrzebują uzdrowienia?
Punkt 2. „Podnieś się i stań na środku”. Chory z uschłą ręką może po cichu liczył na cud, pewnie wstydził się swojej słabości i czekał na nadarzającą się okazję, aby zbliżyć się do Jezusa. Tymczasem Jezus wywołuje go na środek, aby wszyscy go widzieli. Jak ja bym czuł się w takiej sytuacji? Jakiej słabości się wstydzę, chciałbym, aby mnie Jezus uzdrowił, ale bałbym się postawienia na środku? „Podnieś się i stań na środku” – czy chciałbym, aby Jezus powiedział to do mnie?
Punkt 3. „Wyciągnij rękę”. Jezus działa zdecydowania idąc na konfrontację z faryzeuszami. Chory posłusznie wykonuje polecenia Jezusa i zostaje uzdrowiony. Czy i ja również chcę tak posłusznie wykonywać polecenia Jezusa? Wobec tłumu, wobec tych, którzy za chwilę będą mnie nienawidzić, bo Jezus uczynić cud, który im się nie podoba? Wyciągnij rękę, mimo że masz uschłą…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zaufanie Jezusowi i Jego słowom.
- podziękować za zdecydowanie Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, której ręce dotykały Bożego Syna.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.