Wspomnienie bł. Anieli Salawy

9.09.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Błogosławieństwa (Łk 6,20-26)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa, który patrzy na swoich uczniów i naucza.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym uwierzył w błogosławieństwa.
Punkt 1. Błogosławieni jesteście wy, ubodzy, albowiem do was należy królestwo Boże. Biada wam, bogaczom, bo odebraliście już pociechę waszą. W Łukaszowej wersji błogosławieństwa zestawione są z Jezusowymi „biada”… Czy jestem ubogi czy jestem bogaty? Czy chcę być bogaty, jak odbieram ubóstwo? Co są myślę o ludziach ubogich? Co sądzę o bogatych? Czy pociąga mnie życie ubogie?
Punkt 2. Błogosławieni wy, którzy teraz płaczecie, albowiem śmiać się będziecie. Biada wam, którzy się teraz śmiejecie, albowiem smucić się i płakać będziecie. Czy częściej się śmieję czy płaczę? Co jest przyczyną mego śmiechu a co płaczu? Czy umiem przeżywać smutek czy od niego uciekam? Czy szukam ludzi śmiejących się, a unikam smutnych? Czy pociągają mnie ludzie zasmuceni i płaczący?
Punkt 3. Błogosławieni będziecie, gdy ludzie was znienawidzą… Biada wam, gdy wszyscy ludzie chwalić was będą… Czy zależy mi na ludzkiej opinii? Jak znoszę wyrazy antypatii? Jak znoszę pochwały? Czy uciekam od tych, którzy mnie krytykują? Czy szukam tych, którzy mnie pochwalą?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o życie w duchu błogosławieństw.
- podziękować za słowa Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, ubogiej służebnicy Pańskiej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.