Piątek 23-ego Tygodnia Zwykłego

11.09.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Dwóch niewidomych. Obłuda (Łk 6,39-42)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie niewidomych prowadzących się nawzajem.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o umiejętność dostrzegania swoich słabości.
Punkt 1. „Czy może niewidomy prowadzić niewidomego?”. Szukamy rozwiązań dla problemów naszego życia. U kogo szukam rady i pomocy? Kto jest moim autorytetem? Czy aby jest on prawdziwym nauczycielem, który zna życie, czy też nie widzi nic podobnie jak ja? Czy kiedyś poszedłem za radą kogoś, kto nie znał się na tym, o czym mówił? Jakie skutki to przyniosło? Najbardziej dotyczy to rad w kwestii życia duchowego. Czy zranił mnie ktoś niewłaściwymi radami w życiu wewnętrznym? Poproszę o przewodników, którzy widzą…
Punkt 2. „Uczeń nie przewyższa nauczyciela”. Trzeba czasu, aby stać się nauczycielem. Ciągle jesteśmy uczniami w jakiejś dziedzinie. Pokorą jest uznać tę prawdę. Czy chętnie się uczę od innych? Czy też przybieram postawę nauczyciela, nie będąc jeszcze w pełni wykształconym?
Punkt 3. „Czemu belki we własnym oku nie widzisz?”. Sprawdzianem naszej umiejętności uczenia się i pokory jest podejście do ludzkich słabości. Jeśli widzę je najpierw w sobie – jestem na dobrej drodze. Jeśli najpierw krytykuję innych i pouczam jak mają postępować – jestem w ślepym zaułku. Gdzie jestem? Jak chcę postępować?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zdolność widzenia swoich słabości.
- podziękować Jezusa-Nauczyciela.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Nauczycielce życia wewnętrznego.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.