Sobota 25-tego Tygodnia Zwykłego

26.09.2009
1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Druga zapowiedź męki (Łk 9,43b-45)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć ludzi pełnych podziwu dla Jezusa. Usłyszeć słowa Jezusa. Zobaczyć reakcję ludzi.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o rozumienie trudnych spraw.
Punkt 1. Jezus wzbudzał podziw swoimi cudami. Czy Jezus wzbudza mój zachwyt czy podziw? Co wzbudza? Czym ostatnio się zachwyciłem? Czy ta sprawa dotyczyła Boga?
Punkt 2. Jezus mógł się upajać wrażeniem, które robił na ludziach. A jednak właśnie wtedy, gdy Jego popularność rośnie, uczniom mówi kolejny raz o swoim cierpieniu. Jak ja reaguję na sukces, aplauz, pochwałę? Czy zdaję sobie sprawę, że nadejdą dni ciężkie, w których będę cierpiał?
Punkt 3. Uczniowie nie zrozumieli zapowiedzi Jezusa o Jego męce. Bali się pytać. Co ja rozumiem z cierpienia? Mojego, innych, Jezusa? Czy pytałem o to? Czy chciałbym rozumieć kogoś, kto cierpi?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o rozumienie trudnych spraw.
- podziękować za wiarę w Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętsze, Matce Bolesnej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.