Wtorek 25-tego Tygodnia Zwykłego

22.09.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Prawdziwi krewni Jezusa (Łk 8,19-21))
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Maryję i rodzinę Jezusa stojąca przed drzwiami. Usłyszeć odpowiedź Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o zdolność widzenia w każdym człowieku mojego brata i siostry.
Punkt 1. Najbliższa rodzina nie mogła dostać się do Jezusa. Pytanie w jakim celu przyszli? Dlaczego Jezus pozostał obojętny? Pytanie do mnie: jakie miejsce w moim życiu zajmuje moja rodzina? Czy pozwala mi na samodzielność? Czy jestem związany jej opiniami? Czy chcę by ze mną byli, czy raczej nie chcę? Dlaczego?
Punkt 2. „Moją matką i moimi braćmi są ci, którzy słuchają słowa Bożego i wypełniają je”. Jezus czyni swoją rodziną wszystkich słuchających Jego słowa i wprowadzających je w życie. Co myślę o sobie? Czy pod tym względem należę do rodziny Jezusa?
Punkt 3. Słuchanie słowa Bożego i życie nim tworzy wspólnotę ludzi, rodzinę. Czy mam doświadczenie bliskości, jakby pokrewieństwa z tymi, którzy jak ja medytują słowo Boże i chcą nim żyć? Jak takich ludzi rozpoznaję? Ilu spośród moich przyjaciół jest słuchaczami słowa? Czy dostrzegam, że szczególna bliskość między nami wynika właśnie z tego faktu?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o umiejętność słuchania słowa Bożego i wypełniania go.
- podziękować za ludzi, którzy słuchają słowa Bożego.
- powierzyć się Matce Najświętsze, Matce Słowa-Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.