Wspomnienie św. Pio z Pietrelciny, kapłana

23.09.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Pierwsze rozesłanie Dwunastu (Łk 9,1-6)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Apostołów przed Jezusem. Zobaczyć ich idących głosić Ewangelię.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o odwagę głoszenia Ewangelii.
Punkt 1. Jezus dał Apostołom moc i władzę nad wszystkimi złymi duchami i władzę leczenia chorób. Jezus ma władzę, którą może przekazać komu chce. Czy wierzę, że tę władzę przekazuje i dzisiaj wybranym przez siebie osobom? Co myślę o dzisiaj o darach egzorcyzmowania i uzdrawiania? Może ich doświadczyłem?
Punkt 2. „Wysłał ich, aby głosili królestwo Boże i uzdrawiali chorych”. Moc nad złymi duchami i dar uzdrawiania towarzyszy tylko głoszeniu królestwa Bożego. Głoszenie królestwa jest najważniejsze, nie cuda. Jakim jestem apostołem Jezusa? Jak głoszę Jego królestwo?
Punkt 3. „Wyszli więc i chodzili po wsiach, głosząc Ewangelię i uzdrawiając wszędzie. Apostołowie głosili Ewangelię w każdej wsi, do której dotarli. Czy wiem, że każde miejsce jest dobre do głoszenia Dobrej Nowiny? Wybór metody zależy od moich zdolności, woli Boga, okoliczności. Jaką metodę ja stosuję? Czy mam jakąś metodę? Chcę mieć?Poproszę o odwagę głoszenia Ewangelii wszędzie, gdzie jestem.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o odwagę głoszenia Ewangelii.
- podziękować za dary egzorcyzmowania i uzdrawiania.
- powierzyć się Matce Najświętsze, Gwieździe Nowej Ewangelizacji.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.