Poniedziałek 28-ego Tygodnia Zwykłego

12.10.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Znak Jonasza. (Łk 11,29-32)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jonasza idącego przez Niniwę.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym nie był przewrotny.
Punkt 1. „To plemię jest plemieniem przewrotnym”. Żyjemy w pokoleniu postmodernistycznym. Czyż cechą tego pokolenia nie jest przewrotność? Nie patrzy na to, co było w przeszłości, nie odczytuje znaków, odrzuca cuda i uzdrowienia, a wymyśla sobie przyszłość bez wiary i Chrystusa. Kłamstwo nazywa prawdą a z katów czyni ofiary. Czy zdaję sobie sprawę z zagrożeń współczesnego pokolenia? Jak znajduję się w środowisku, które żyje tą ideologią, które kieruje się przewrotnością?
Punkt 2. „Żąda znaku, a żaden znak nie będzie mu dany”. Przewrotność wyzywa Boga na pojedynek. Chce, aby tańczył tak jak ona Mu zagra. Lekceważy to, co Bóg już powiedział. Czy czasem w moim sercu nie ma ducha przewrotności? Czy nie oczekuję czegoś od Boga, co Bóg już dawno dał, ale ja nie chcę tego dostrzec i docenić? Jakiego znaku od Boga ostatnio oczekiwałem? Czym to się skończyło?
Punkt 3. „Ludzie z Niniwy postaną na sądzie przeciw temu plemieniu”. Niniwici nawrócili się po jednym dniu nawoływania Jonasza. Ile czasu trzeba, abym ja się nawrócił? Czy postmodernistyczne myślenie nie nakazuje mi poddawać w wątpliwość wezwania do uznania swojej winy, upokorzenia się i podążania drogą prawdy? Czy buntuję się przeciw myśli, że mam się nawrócić, mimo że wszyscy wokół się z wezwania do nawrócenia śmieją? Jak moje zachowanie osądzili by ludzie z Niniwy?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o odwagę wyrwania się z przewrotnego pokolenia.
- podziękować za przykład nawrócenia Niniwy.
- powierzyć się Matce Najświętszej, pokornej Służebnicy Pańskiej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić