Wspomnienie NMP Różańcowej

7.10.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Modlitwa. (Łk 11,1-4)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa jak się modli i uczniowie proszą Go po zakończeniu modlitwy: naucz nas się modlić.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, naucz mnie modlić się.
Punkt 1. „Jezus przebywał w jakimś miejscu na modlitwie”. Jezus pomimo ciągłej obecności ludzi znajdował czas na modlitwę. Jak On to robił? Jak wygląda moja modlitwa, gdy dzień mam wypełniony zajęciami po brzegi? Czy walczę o czas modlitwy? Czy zbyt łatwo się nie poddaję?
Punkt 2. „Panie, naucz nas modlić się”. Uczniowie widzą Jezusa i tęsknią za modlitwą. Czy zwracam uwagę na modlitwę innych ludzi? Co w niej widzę? Czy przykład dla mnie? Czy pragnę umieć się modlić? Co zrobiłem, aby pogłębić swoją modlitwę? Czy kogoś pytałem o to? Kogo?
Punkt 3. „Kiedy się modlicie, mówcie: Ojcze…”. Jezus uczy krótkiej modlitwy. Modlitwa to nie wielomóstwo, wyszukane formy. Modlitwa to prostota. Czy moja modlitwa z biegiem czasu się upraszcza? Poproszę o prostotę na modlitwie.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o umiejętność prostej modlitwy.
- podziękować przykład modlitwy Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Nauczycielce Modlitwy.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.