Święto ŚŚ. Apostołów Szymona i Judy Tadeusza

28.10.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Wybór Dwunastu. Napływ tłumów. (Łk 6,12-19)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa jak się modli na górze, przywołuje uczniów, wybiera Dwunastu, schodzi z nimi na równinę. Zobaczyć tłum otaczający Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym Cię chciał słuchać.
Punkt 1. „Wybrał spośród nich dwunastu”. Jezus sam wybiera, kogo chce mieć przy sobie bliżej. Po imieniu ich wzywa. Kogo znam, którego Jezus wybrał? Jakie imiona mi przychodzą na myśl? Czy wolałbym, żeby ich nie wybierał? Czy cieszę się, że ich wybrał?
Punkt 2. „Przyszli oni, aby Go słuchać i znaleźć uzdrowienie ze swych chorób”. Mnóstwo ludzi przychodziło do Jezusa. Szukali słowa i uzdrowienia. Czego ja szukam u Jezusa? Czy potwierdzenia swoich pomysłów? Czy słowa, które rozświetli moje życie? Dobrego samopoczucia, czy uzdrowienia wewnętrznego?
Punkt 3. „Tłum starał się Go dotknąć, ponieważ moc wychodziła z Niego”. Czy chciałbym przeciskać się przez tłum, aby dotknąć Jezusa? Czy miałbym odwagę docierać do Niego mając przy sobie te wszystkie kaleki i życiowych wyrzutków? Czy potrzebuję mocy Jezusa? Jak chcę ją dostać? Siedząc i płacząc?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o słowo dla mnie.
- podziękować za uzdrawiającą moc Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Uzdrowieniu chorych.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić