Wspomnienie św. Ignacego z Antiochii, biskupa i męczennika

17.10.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Męstwo w ucisku. (Łk 12,8-12)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa mówiącego do swoich uczniów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym miał odwagę przyznawać się do Ciebie.
Punkt 1. „Kto się przyzna do Mnie wobec ludzi, przyzna się i Syn Człowieczy do niego”. Przyznanie się do zażyłości z Jezusem wymaga odwagi. Zazwyczaj chcielibyśmy ukryć naszą więź z Chrystusem, by była tylko nasza. Z pobłażaniem patrzymy na pełne ekspresji i uczuć świadectwa ludzi nawróconych i tak ekspresyjnie przeżywających swoją wiarę. Ale przyznać można się zwyczajnie. Wchodząc do kościoła, odpowiadając prosto: tak, wierzę w Jezusa. Jakie jest moje świadectwo? Czy przyznaję się do Jezusa? Kiedy się nie przyznałem i jak oceniam tę sytuację? Czy chcę, aby Jezus przyznał się do mnie?
Punkt 2. „Kto bluźni przeciw Duchowi Świętemu, nie będzie [mu] przebaczone”. Bluźnierstwa to grzechy z kategorii najcięższych. Odrzucenie Ducha Świętego odbiera przebaczenie, bo przez kogo to przebaczenie miałoby przyjść? Duch Święty jest nośnikiem przebaczenia. Czy spotkałem się kiedyś w swoim życiu z człowiekiem, który bluźni? Jak zareagowałem?
Punkt 3. „Duch Święty nauczy was właśnie w tej godzinie, co mówić należy”. Świadectwo wiary w Jezusa może przekraczać nasze ludzkie możliwości, ale nie przekracza możliwości Ducha Świętego. Czy doświadczyłem już wsparcia Ducha Świętego, gdy byłem wystawiony na próbę wiary? Jaka to była sytuacja? Czy wierze, że moc Ducha Świętego może z mojego strachu uczynić odwagę? Poproszę o tę asystencję Ducha Świętego na czas świadectwa…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o odwagę świadczenia o Jezusie.
- podziękować za obecność Ducha Świętego w moim życiu.
- powierzyć się Matce Najświętszej, napełnionej Duchem Świętym.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić