Wtorek 30-tego Tygodnia Zwykłego

27.10.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Przypowieść o ziarnku gorczycy i zaczynie. (Łk 13,18-21)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć kiełkujące ziarno gorczycy i wyrastające w drzewo. Zobaczyć kobietę, która zakwasza ciasto zaczynem.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym widział swój wzrost.
Punkt 1. „Do czego podobne jest królestwo Boże?”. Jak opowiedzieć o tej rzeczywistości, którą głosił Jezus? Czy dla mnie jest ona uchwytna? Czy przypowieści dają mi jej obraz? Czym jest dla mnie królestwo Boże?
Punkt 2. „Wyrosło i stało się wielkim drzewem”. Z niewielkiego ziarenko wyrasta ogromne drzewo. Czy dostrzegam proces mojego wzrostu? Co było małe a jest większe? Czy mam nadzieję, że będzie ogromne? Czy wierzę w to? To jest zasada wzrostu w Jezusowym królestwie. Zatem i mnie dotyczy…
Punkt 3. „Wszystko się zakwasiło”. Niewielka ilość zaczynu sprawia, że rośnie całe ciasto. Kto mnie ‘zakwasił’ i czym? Jaka drobna sprawa, słowo, wydarzenie stanęło u początku procesu mojego wzrostu? Może wcześniej jej nie dostrzegałem? Czy dzisiaj, teraz, ją widzę?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o umiejętność dostrzegania swojego rozwoju.
- podziękować za rozwój królestwa we mnie.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej Niebieskiej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić