Poniedziałek 30-tego Tygodnia Zwykłego

26.10.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Uzdrowienie kobiety w szabat. (Łk 13,10-17)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie kobietę pochyloną chorobą, Jezusa, ktorą ją dostrzega, wkłada na nią ręce. Widzieć ją uzdrowioną. Zobaczyć twarz przełożonego synagogi. Usłyszeć jego oburzenie. Usłyszeć Jezusa i zobaczyć radość tłumu.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o radość z Twoich cudów.
Punkt 1. „Od osiemnastu lat miała ducha niemocy”. Czy zetknąłem się ze słabością, która trwa całe lata? Czy sam jej doświadczyłem? Co wtedy myślałem, jak się modliłem? Co chcę powiedzieć Bogu o słabościach, które trwają tak długo?
Punkt 2. „Jezus ją zobaczył”. Jezus dostrzegł chorą, może inni już przyzwyczaili się do jej choroby, ale Jezus patrzy tak, że widzi cierpienie. Także to osiemnastoletnie. Czy wierzę, że Jezus widzi moje słabości, z którymi borykam się może całe życie? Czy już zwątpiłem, że można czekać na cud? Jeśli Jemu będzie się tak podobało, cud uczyni…
Punkt 3. „Wstyd ogarnął wszystkich Jego przeciwników”. Dobrze, że się zawstydzili, zawstydzili się tego, że myśleli podobnie jak przełożony synagogi. Czy było mi wstyd, gdy okazało się, że mam niemądre poglądy? Co z tym wstydem zrobiłem? Lud cieszył się z cudu, czy ja potrafię się cieszyć z tego, że przejrzałem na oczy w choć jednej drobnej sprawie? Wstydu nie trzeba się wstydzić przed sobą. Wstyd może mnie prowadzić do radości.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o radość.
- podziękować za uzdrowienie z którejś z moich słabości.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie wiernej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić