Sobota 30-tego Tygodnia Zwykłego

31.10.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Skromność. (Łk 14,1.7-11)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa za stołem i zajmujących miejsca.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym umiał znaleźć swoje właściwe miejsce.
Punkt 1. „Zauważył jak sobie pierwsze miejsca wybierali”. Jezus widzi pychę człowieka, który chce być ważniejszy od innych nawet przy stole. Czy widzę swoją pychę? Że chcę być ważniejszy od innych? Co powiem o niej Jezusowi?
Punkt 2. „Jeśli cię kto zaprosi na ucztę, nie zajmuj pierwszego miejsca”. „Przyjacielu, przesiądź się wyżej”. Umieć czekać, aż przypadnie mi pierwsze miejsce, to cnota pokory. Czy potrafię czekać, aby spotkało mnie uznanie, pochwała? Czy oburzam się i smucę, gdy nikt mnie nie dostrzega?
Punkt 3. „Każdy bowiem, kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się poniża będzie wywyższony”. Czas zajęcia należnego dla mnie miejsca nadejdzie. Nie muszę się o to martwić, bo nie jestem gospodarzem. Moim zadaniem jest zajęcie miejsca pokornego. Czy łatwo mi przychodzi zajmować takie miejsce? Czy przypomnę sobie sytuację, w której udało mi się to zrobić?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o pokorę.
- podziękować za sytuację z mojego życia, w której wybrałem ostatnie miejsce.
- powierzyć się Matce Najświętszej, pokornej Służebnicy Pańskiej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić