Wspomnienie św. Jadwigi Śląskiej

16.10.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Kwas faryzeuszów. Męstwo w ucisku. (Łk 12,1-7)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa jak upomina faryzeuszów, zobaczyć ich twarze, usłyszeć słowa obrony: tymi słowami nam ubliżasz.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym był przejrzysty i otwarty.
Punkt 1. „Wielotysięczne tłumy zebrały się wokół Jezusa”. Jezus przemawiał do tłumu, w którym było ciasno i jeden drugiemu przeszkadzał. Wokół Jezusa jest tłoczno, nie jest On moim prywatnym Bogiem. Czy akceptuję ludzi, którzy denerwują mnie w kościele, na większych zgromadzeniach modlitewnych? Oni też mają swoją historię przychodzenia do Jezusa…
Punkt 2. „Nie ma bowiem nic ukrytego, co by nie wyszło na jaw”. Często tak pragniemy zachować w tajemnicy na wieki niektóre z naszych spraw, grzechów, podłości. Wszystko zostanie wyjawione. Obłuda, ukrywanie prawdy o sobie na nic się nie zda. Czy jestem w stanie stanąć w prawdzie wobec moich tajemnic? Czy pragnę je wyjawić? Komu je wyjawiam? Bóg je i tak zna… mam postępować tak, aby wszystko dało się ujawnić… Jak postępuję?
Punkt 3. „Nie bójcie się: jesteście ważniejsi niż wiele wróbli”. Jezus mówi o lęku przed szatanem, a jednocześnie zapewnia, że jesteśmy dla Niego ważniejsi niż ptaki, którymi przecież się opiekuje. Czy czuję się ważny dla Boga? Czy boję się wejścia na drogę zła? Czy bardziej boję się choroby, kalectwa, wypadku? Dlaczego?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zaufanie Jezusowi.
- podziękować za ostatnią chwilę otwartości, szczerości.
- powierzyć się Matce Najświętszej, której lęka się szatan.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić