Poniedziałek 29-tego Tygodnia Zwykłego

19.10.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Ostrzeżenie przed chciwością. (Łk 12,13-21)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć swój majątek, to co posiadam i jest moją własnością.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym nie był chciwy.
Punkt 1. Ludzie próbowali przy pomocy Jezusa załatwiać różne sprawy. Jeden chciał pomocy w rozstrzygnięciu finansowego sporu ze swoim bratem. Czy interweniowałem u Boga w sprawach finansowych? Co myślę o postawie tego człowieka?
Punkt 2. Jezus zdecydowanie odcina się od wchodzenia w ten spór. Jakiekolwiek rozwiązanie jest złe, gdy w grę wchodzi ludzka chciwość – ona nigdy nie będzie zadowolona. Jaki jest mój stosunek do pieniędzy? Czy rodzi się we mnie chciwość? Co myślę o ludziach, których chciwość jest widoczna, wywołuje konflikty?
Punkt 3. Życie ludzkie nie jest zależne od dóbr materialnych. Prawdziwe skarby gromadzi się przed Bogiem. Czy planuję swoją przyszłość pod względem finansowym? Ile energii poświęcam tej sprawie? Czy boję się o to, co będzie gdy wszystko stracę? Czy chcę gromadzić skarby przed Bogiem? Jakie to skarby mam zgromadzone w Jego depozycie?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zdemaskowanie swojej chciwości.
- podziękować za swoje ubóstwo.
- powierzyć się Matce Najświętszej, ubogiej Służebnicy Pańskiej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić