14 Niedziela Zwykła

5.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Jezus w Nazarecie (Mk 6,1-6)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa wśród swoich w Nazarecie.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o miłość do swoich rodzinnych stron.
Punkt 1. Jezus przyszedł do miasta, w którym się wychował. Gdzie jest miejsce, w którym spędziłem dzieciństwo? Czy wciąż tam mieszkam? Jaki jest mój stosunek do miejsca i ludzi, którzy tam żyją /żyli/? Jakie uczucia towarzyszą mi, gdy wracam do swoich rodzinnych stron?
Punkt 2. „Powątpiewali o Nim”. Czy jestem rozpoznawany w swojej rodzinnej okolicy? Jaki jest stosunek do mnie mieszkańców? A moich bliskich, mojej rodziny? Czy wątpią w moje możliwości? Czy wspierają mnie w moich planach i zamiarach? Za co podziękuję i o co będę prosił dla mojej rodziny?
Punkt 3. „Tylko w swojej ojczyźnie, wśród swoich krewnych i w swoim domu może być prorok tak lekceważony”. Czy próbowałem kiedyś pouczać moich najbliższych? Wypróbowywać na nich swoją mądrość? Nawet Jezus nie dotarł do swojej rodziny. Czy ja mogę się spodziewać czegoś więcej? Poproszę o umiejętność znoszenia przywar moich najbliższych, ich błędów i grzechów.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o miłość do mieszkańców swojej rodzinnej miejscowości
- podziękować za rodzinę i wychowanie
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej rodzin.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.