Wtorek 15-tego Tygodnia Zwykłego

14.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Biada nie pokutującym miastom (Mt 11,20-24)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie zagładę miast.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym nie był obojętny na Twoje znaki.
Punkt 1. Jezus czynił wyrzuty miastom, że cuda w nich zdziałane nie spowodowały nawrócenia. Jezus nie będzie patrzył przez palce na naszą obojętność wobec darów, które otrzymujemy. Czy zdaję sobie sprawę, że odpowiem za każdą zaniedbaną łaskę, która ma mnie prowadzić ku poprawie i nawróceniu?
Punkt 2. Groźby Jezusa są naprawdę poważne. Bo i poważną sprawą jest zlekceważyć Boga. Czy nie lekceważę natchnień Bożych? Czy nie traktuje z ironią cudów, które dzisiaj dokonują się na świecie?
Punkt 3. Przyjście Jezusa na ziemię było łaską, której nie miały poprzednie pokolenia. Czas Kościoła i Ducha Świętego też jest łaską, której nie można porównać z przeszłością. A my ciągle tę łaskę zaniedbujemy. Czy doceniam Kościół i jego działalność? Czy widzę w nim znak, który wzywa mnie do nawracania się?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o nawrócenie
- podziękować za ostrzeżenie Jezusa
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie wiernej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.