Święto Przemienienia Pańskiego

6.08.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Przemienienie Jezusa (Mk 9,2-10)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Jezusa przemienionego, Eliasza i Mojżesza i przestraszonych apostołów .
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym ujrzał Twoją chwałę.
Punkt 1. „Zaprowadził ich samych osobno na górę wysoką”. Jezus sam sobie wybrał uczniów, których zabrał na Górę Tabor. Poszli za Nim nie wiedząc, co ich czeka. Czy Jezus zabrałby mnie? Czy poszedłbym za Nim? Czy pytałbym: gdzie idziemy? Po co? Co tam będziemy robić? Dlaczego Jan /Piotr, Jakub/ idzie z nami? Czy potrafię tak zaufać Jezusowi bez pytań, bez wiedzy, co się stanie? Czy znam człowieka, któremu mogę tak zaufać?
Punkt 2. „Przemienił się wobec nich”. Jezus wprowadził uczniów w misterium, w tajemnicę, której się przestraszyli, nie wiedzieli, jak się zachować. Jezus ukazał się w świetle. Czy mam doświadczenie wprowadzenia mnie przez Jezusa w Jego tajemnicę? Co mi objawił, co dał odczuć, może zobaczyć? Czy to było w czasie liturgii, w czasie modlitwy, w czasie snu? Poproszę, by Jezus zechciał mi ukazać swoją chwałę.
Punkt 3. „To jest mój syn umiłowany, Jego słuchajcie”. Mam słuchać Jezusa. Czy go słyszę? Czy go słucham, tzn. czynię to, czego chce Jezus, czynię to, co usłyszę? Poproszę, aby do mnie mówił, poproszę, abym słuchał tego co mówi. Czy mam odwagę o to prosić?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zaufanie Jezusowi
- podziękować za objawienie Jego chwały na Taborze
- powierzyć się Matce Najświętszej, która pokazuje nam Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.