Święto św. Jakuba Apostoła

25.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Synowie Zebedeusza. Przełożeństwo jest służbą (Mt 20,20-28)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć matkę proszącą za synami, Jezusa, który odpowiada, oburzenie pozostałych apostołów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym umiał być sługą.
Punkt 1. Matka Jakuba i Jana przyszła do Jezusa, aby Go prosić o stanowisko dla swoich synów. Czy korzystałem kiedyś z koneksji? Jak się wówczas czułem? Czy chciałbym być bliżej Jezusa niż inni? Czy chciałbym coś zrobić, żeby Jezus na mnie pierwszego patrzył?
Punkt 2. „Nie wiecie, o co prosicie”. Czy zdaję sobie sprawę, co to znaczy zbliżyć się do Majestatu Boga, mieć udział w Jego władzy? Jaką cenę trzeba za to zapłacić? To cena cierpienia i śmierci. Czasami mogę prosić o coś, czego ceny nie jestem w stanie przewidzieć…
Punkt 3. „Kto by między wami chciał się stać wielkim, niech będzie waszym sługą”. Droga służby jest drogą awansu w Jezusowym Królestwie. Nie rządzić i kierować, ale wyręczać i pomagać. Czy chcę służyć? Czy służę czy rządzę? Umiem się przyznać do aktów kierowania ludźmi, które ze służbą nie miały nic wspólnego?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o łaskę służby człowiekowi
- podziękować za władzę Jezusa nade mną
- powierzyć się Matce Najświętszej, służebnicy Pańskiej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.