15 Niedziela Zwykła

12.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Rozesłanie Dwunastu (Mk 6,7-13)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa, jak rozsyła apostołów po dwóch.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o umiejętność współpracy z drugim.
Punkt 1. Jezus rozesłał apostołów po dwóch. Ewangelii nie głosi się w pojedynkę. Czy jestem indywidualistą, czy jestem zdolny do współpracy? Jakie znajdę przykłady w moim życiu współpracy z kimś drugim? Czy dotyczyła ona pracy w Kościele czy w sferze świeckiej? Jaki jest mój stosunek do perspektywy współpracy w głoszeniu Ewangelii?
Punkt 2. Mateusz podaje nieco inne „wyposażenie” misjonarza niż Marek. Pozwala na sandały i na laskę. Jednak w gruncie rzeczy to bez znaczenia. Środki ewangelizacyjne mają być ubogie. Nie można sobie gromadzić dóbr wspomagających pracę misyjną na zapas. Czy ja lubię zabezpieczać sobie przyszłość? Jak podchodzę do ubogich środków w głoszeniu Ewangelii w Kościele? Czy bardziej podobają mi się akcje religijny prowadzone z rozmachem, w świetle jupiterów i kamer telewizyjnych? Jak to się ma do dzisiejszej Ewangelii? Czy wiem, że największym dobrem jest „ten drugi”, z którym mam głosić Ewangelię?
Punkt 3. „Oni więc wyszli i wzywali do nawrócenia”. Głoszenie królestwa Bożego to wzywanie do nawrócenia. Czy znam moment swojego nawrócenia? Kto mnie do niego wtedy wezwał? Jak dotarło do mnie słowo Boga o nawróceniu? Podziękuję za apostołów współczesnych, którzy wzywali mnie do nawrócenia.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o towarzysza w głoszeniu Ewangelii
- podziękować za nawrócenie
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej apostołów.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.