Piątek 16-tego Tygodnia Zwykłego

24.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Wyjaśnienie przypowieści o siewcy (Mt 13,18-23)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie ziarno na drodze, na skale, między cierniami i w żyznej glebie.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o rozumienie Twoich przypowieści.
Punkt 1. „Posłuchajcie, co znaczy przypowieść o siewcy”. Jezus wyjaśniał uczniom swoje przypowieści. Ta jest jedną z nielicznych, których wyjaśnienie zostało zapisane w Ewangelii. Kto mi wyjaśnia przypowieści? Czy kogoś pytałem jak rozumie taki czy inny fragment Pisma Świętego? Czy sam próbowałem odczytywać przypowieści i dzielić się tym z kimś drugim? Czy proszę Jezusa o światło, gdy rozważam tekst Jego przypowieści?
Punkt 2. „Do każdego, kto słucha słowa o królestwie, a nie rozumie, przychodzi Zły i porywa to, co zasiane jest w jego sercu”. Słuchanie słowa Bożego jest związane z niebezpieczeństwem ataku szatana. Czy widziałem już u siebie tę zasadę? Że słowo którego nie rozumiałem wyparowało z przestrzeni mojego serca?
„słucha słowa i z radością go przyjmuje; ale nie ma w sobie korzenia, lecz jest niestały”. Czy jestem stały i wierny w słuchaniu słowa, w czytaniu Pisma Świętego? Czy miałem okresy niestałości? I co z tego wynikło?
Punkt 3. „słucha słowa, lecz troski doczesne i ułuda bogactwa zagłuszają słowo, tak że zostaje bezowocne”. Czy urok tego świata odciąga mnie od Słowa Bożego?
„słucha słowa i rozumie je. On też wydaje plon”. Słuchać i rozumieć. Czy chcę słuchać i chcę rozumieć? Czy proszę o rozumienie Bożego słowa? Podziękuję za owoce, które w moim życiu przyniosło słuchanie Bożego słowa. Zobaczę, które z niebezpieczeństw w słuchaniu słowa Bożego wymienione w przypowieści najbardziej mnie dotyczy.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o łaskę słuchania i rozumienia Bożego słowa
- podziękować za Pismo Święte i przypowieści
- powierzyć się Matce Najświętszej, pierwszej słuchającej Boga.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.