Wspomnienie św. Jana Marii Vianneya, kapłana

4.08.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Jezus kroczy po jeziorze (Mt 14,22-36)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Jezusa jak modli się, rozdaje chleb uczniom a ci ludziom.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o wiarę.
Punkt 1. „Wyszedł sam jeden na górę, aby się modlić”. Jezus po rozmnożeniu chleba odprawia uczniów i szuka samotności na górze. Góry pobudzają do modlitwy. Czy doświadczyłem obecności Boga na szczycie górskim? Czy modliłem się wtedy? Czy szukam samotności, aby się modlić? Czy szukam samotności na łonie przyrody, w górach, aby się modlić? Jaka jest moja modlitwa? Raczej wspólnotowa i za pomocą tekstów, czy w odosobnieniu, wewnętrzna? Poproszę o dar modlitwy wewnętrznej.
Punkt 2. Uczniowie przerażeni byli widokiem Jezusa kroczącego po jeziorze, bo wydawało im się, że to zjawa. Jezus jest jak najbardziej realny. Odwagi, ja jestem – zapewnia uczniów. Ale Piotr chce się przekonać. Jezus pozwala mu na kroczenie po wodzie. Czy chciałem się przekonać o tym, że Bóg może czynić cuda? Jaka była odpowiedź Boga? Czy potrafię dzisiaj się zastanowić, dlaczego taka była odpowiedź, w kontekście tego fragmentu Ewangelii? A dlaczego nie miałem śmiałości prosić Boga o mały cud dla mnie?
Punkt 3. „Panie, ratuj mnie!”, „Dlaczego zwątpiłeś, małej wiary”. Dopóki wierzysz, dzieją się cuda. Gdy zaczynasz wątpić, topisz się. Ważne, żeby i wtedy wołać o ratunek. Jak jest ze mną? Czy mogę zobaczyć siebie w osobie Piotra? Czy zwątpienia sprawiały, że to, co szło dobrze nagle kończyło się? Jak wówczas reagowałem?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wiarę, która wszystko może
- podziękować za opiekę Jezusa w chwilach zwątpienia
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie wiernej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.