Wspomnienie św. Bonawentury, biskupa i doktora Kościoła

15.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Objawienie Ojca i Syna (Mt 11,25-27)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Jezusa modlącego się do Ojca.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym był godzien poznać Twoje tajemnice.
Punkt 1. „Wysławiam Cię Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś ludziom prostym”. Bóg swoją tajemnicę zakrywa, aby nie została podeptana, albo objawia, aby została uwielbiona. Jakie tajemnice odkrył przede mną Bóg? W jaki sposób dał się poznać?
Punkt 2. Bóg zakrywa swoje tajemnice przed mądrymi i roztropnymi. Mądrość i roztropność są cnotami bardzo cennymi. Jednakże jeśli człowiek za bardzo zaufa swojemu rozumowi, zaczyna tylko po ludzku kalkulować i zamyka się na Boże tajemnice. Czy nie za bardzo ufam moim dociekaniom, wiedzy, nauce? Poproszę o Bożą mądrość i roztropność.
Punkt 3. „Wszystko przekazał mi mój Ojciec”. Jezus ma poznanie Ojca. Ojciec przekazuje Mu wszystko. Ja mam udział w tej tajemnicy przez objawienie. Co przekazał mi mój rodzony ojciec? Czy wprowadził mnie w życie? Czy uczył mnie dorastać do wolności? Podziękuję za to. A może wręcz przeciwnie… krzywdził, nie wierzył w moje możliwości… przekazał mi ból i niskie poczucie wartości… Jeśli tak było, poproszę Niebieskiego Ojca, aby uzdrowił we mnie ten brak miłości ojcowskiej.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o Bożą mądrość i roztropność
- podziękować za ojca
- powierzyć się Matce Najświętszej, którą Bóg Ojciec wybrał na matkę swojego Syna.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.