Czwartek 14-tego Tygodnia Zwykłego

9.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Mowa misyjna (Mt 10,7-15)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć apostołów jak wędrują bez torby o jednej sukni, bez sandałów i bez laski. Jak zatrzymują się w domach, odchodzą, bo nie są słuchani i strzepują pył z nóg..
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o rozsądek misyjny.
Punkt 1. „Darmo otrzymaliście, darmo dawajcie”. Czy zdaję sobie sprawę, że łaska wiary została mi dana zupełnie za darmo? Tak samo i ja nie mogę się spodziewać korzyści z tego, że ją głoszę…
Punkt 2. Apostołowie nie mieli brać praktycznie nic ze sobą. Wszystkiego mieli oczekiwać. Wart jest robotnik swojej strawy. Czy sam zabezpieczam swoje życie, czy ufam Bogu, że da mi to, czego będzie mi potrzeba? Czy przyjmuję to, co od ludzi otrzymuję, dlatego że będąc chrześcijaninem jestem apostołem Jezusa i głoszę Jego królestwo?
Punkt 3. Jezus daje praktyczne wskazówki uczniom. Nocleg u godnego człowieka, odejście, gdy nikt nie chce słuchać. Jezus jest realistą. Nie obiecuję, że ludzie z entuzjazmem będą przyjmować Ewangelię. Jednocześnie ostrzega przed odrzuceniem nauki o królestwie. Ale sąd nie należy do apostołów, tylko do Boga w dniu ostatecznym. Z jakimi ja spotykam się reakcjami, gdy mówię o wierze? Jakie uczucia wzbudzają we mnie postawy niechęci lub agresji do wiary? Jak one wyglądają w stosunku do rad Jezusa?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o roztropność w głoszeniu Ewangelii
- podziękować za misje, które prowadzi Kościół
- powierzyć się Matce Najświętszej, Gwieździe ewangelizacji.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.