Św. Jana z Dukli

8.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Wybór Dwunastu (Mt 10,1-7))
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Apostołów i Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o świadomość wybrania przez Chrystusa.
Punkt 1. „Jezus przywołał do siebie dwunastu swoich uczniów”. Jezus woła tych, których wybiera. Kiedy Jezus mnie zawołał? Czy ten moment jest już za mną? A może na niego czekam?
Punkt 2. „Udzielił im władzy nad duchami nieczystymi, aby je wypędzali, leczyli wszystkie choroby i wszystkie słabości”. Jezus, gdy wybiera, udziela mocy. Czy doświadczyłem mocy Bożej udzielonej przez Jezusa Kościołowi? Czy znam imiona tych „apostołów” przez których dotarł do mnie Jezus?
Punkt 3. „Idźcie do owiec, które poginęły z domu Izraela”. Nakaz misyjny obejmuje w pierwszym rzędzie naród wybrany. Czy dostrzegam dzisiaj potrzebę nawrócenia chrześcijan? Czy znam imiona tych, którzy poginęli z domu Kościoła?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o świadomość bycia wybranym
- podziękować za Kościół zbudowany na fundamencie apostołów
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej Apostołów.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.