Wtorek 16-tego Tygodnia Zwykłego

21.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Prawdziwi krewni Jezusa (Mt 12,46-50)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić Matkę Jezusa i Jego krewnych chcących rozmawiać z Jezusem.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o pełnienie Twojej woli.
Punkt 1. „Oto Matka Jezusa i bracia stanęli na dworze i chcieli z Nim mówić”. Tłumy gromadzące się wokół Jezusa były tak wielkie, że nawet rodzina nie mogła się dostać do Niego swobodnie. Czy moi bliscy mają do mnie dostęp? Czy chcą ze mną rozmawiać? Czy unikają trudnych tematów? Czy ja ich unikam? Jak wyglądają moje rozmowy z rodzicami, z rodzeństwem? Czy potrafimy rozmawiać? Czy chcemy ze sobą rozmawiać? Czego dotyczą te rozmowy? Czy tylko spraw codziennych, czy także najgłębszych pragnień i wyborów życiowych?
Punkt 2. „Któż jest Moją matką i moimi braćmi”? Czy moja matka pełni dobrze swoje powołanie, czy mogę w pełni nazwać ją matką? A ojciec? A rodzeństwo? Czy są oni moimi bliskim tylko z nazwy, czy prawdziwie, tacy, jacy powinni być? Jezus jednakże nie zamyka się w gronie swojej ziemskiej rodziny. On szuka rodziny wszędzie, w każdym człowieku. Czy ja nie zamykam się w kręgu swojej rodziny? Czy moja rodzina jest otwarta na innych? Czy mam w swoim życiu kogoś spoza rodziny, który może być dla mnie jak ojciec, jak matka, jak brat czy siostra? Kto to jest? Jaką rolę pełni w moim życiu. Podziękuję z te osoby… Poproszę o nie, jeśli ich nie mam..
Punkt 3. „Kto pełni wolę Ojca mojego, który jest w niebie, ten mi jest bratem, siostrą i matką”. Jak wejść do rodziny Jezusa? Pełniąc wolę Boga. Co to dla mnie znaczy pełnić wolę Boga? Czy uważam, że ją wypełniam? Jeśli będę jej szukał i wypełniał stanę się bliskim bratem lub siostrą Jezusa. Poproszę abym nie był bratem lub siostrą Jezusa tylko z nazwy, ale rzeczywiście przez pełnienie woli Jego Ojca.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o pełnienie woli Boga
- podziękować za rodziców, rodzeństwo i bliskich znajomych
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Chrystusowej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.