Wspomnienie śś. Pustelników Andrzeja Świerada i Benedykta

13.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Z Jezusem lub przeciw Niemu (Mt 10,34-11,1)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć swoją rodzinę i swoje relacje z najbliższymi.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym odkrył swój krzyż.
Punkt 1. „Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz”. Jezus znów z realizmem zauważa, że życie z Nim to szkoła nieustannego wybierania, która jest walką. Wiara i jej wymagania mogą poróżnić nawet najbliższych. Czy wyznawanie mojej wiary doprowadziło do jakichś konfliktów w mojej rodzinie? Jak je przeżywam? Może niechęć do mojej postawy nie jest ujawniana? Podziękuję za tych członków rodziny, którzy mnie wspierają w moim przeżywaniu wiary.
Punkt 2. „Kto nie bierze swego krzyża a idzie za Mną nie jest mnie godzien”. Droga życia ewangelicznego jest naznaczona cierpieniem. Czy dostrzegam już to cierpienie? Czy przeżywam je jako coś nierozłącznie związanego z wiarą w Jezusa? Czy znam swój krzyż? Uniknę płytkiej i powierzchownej odpowiedzi…
Punkt 3. „Kto przyjmuje proroka jak proroka, nagrodę proroka otrzyma”. Jeśli przychodzę w imię Jezusa i zostaję przyjęty, sprawiam, że łaska dotyka tych, którzy mnie przyjmują. Gdy ja przyjmuję przychodzących w imię Boga, nawet tylko kubkiem wody, również nie utracę swojej nagrody. Jak goszczę braci chrześcijan, pielgrzymów, kapłanów, siostry zakonne? Czy sam pozwalam sobie podać kubek wody, aby ten który mi go podaje doznał błogosławieństwa?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o poznanie swojego krzyża
- podziękować za gościnność, z którą byłem przyjmowany
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej proroków.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.