Poniedziałek 17-tego Tygodnia Zwykłego

27.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Przypowieść o ziarnku gorczycy i o zaczynie (Mt 13,31-35)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie ziarno gorczycy wsiewane w ziemie i wyrabianie chleba.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o umiejętność dostrzegania Twojego królestwa na ziemi.
Punkt 1. Chcielibyśmy zobaczyć moc Bożego królestwa na ziemi. Tymczasem dostrzegamy tylko ziarna Bożej miłości, przebłyski świętości. Wydaje się. Że Królestwo Boże jest wciąż w stanie rozwijania się ziarna. Czy dostrzegam te ziarna królestwa, małe jak ziarnko gorczycy, które Bóg zasiał w świecie i w swoim Kościele? Czy może chciałbym, nie wiadomo dlaczego, aby wszyscy byli święci dobrzy i nieskalani?
Punkt 2. A jaki ja jestem? Ile jest we mnie Królestwa Bożego? Czy pozwoliłem jego ziarnu rosnąć? Jakie ziarno Bożego królestwa zasiane zostało we mnie w ostatnich dniach? Malutka myśl, która zaczyna kiełkować. Postanowię sobie, że będą ją obserwował, aby zobaczyć, czy umożliwię jej wzrost.
Punkt 3. Dzięki niewielkiej ilości zaczynu może powstać chleb. Czy widziałem, jak się piecze chleb? Jak się dodaje zaczynu? Czy widziałem jak rośnie dzięki zaczynowi chleb? Może piekłem chleb? Może spróbuję upiec… Pozwoli mi to może bardziej zrozumieć tę przypowieść… Czy dostrzegam ludzi jako zaczyn wspólnoty? Czy zaobserwowałem już, że niektórzy ludzie mają taką wiarę, że potrafią sprawić iż wspólnota zostaje „zakwaszona”, że rośnie. To moc królestwa Bożego. Czy znam takie osoby? Czy ja mogę być taką osobą?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o umiejętność dostrzegania Bożego królestwa na ziemi
- podziękować za swoją wspólnotę
- powierzyć się Matce Najświętszej, która piekła chleb Jezusowi.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.