13-ta Niedziela Zwykła

28.06.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Kobieta cierpiąca na krwotok. Córka Jaira (Mk 5,21-43)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć kobietę dotykając się w tłumie płaszcza Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, aby moje zaufanie było większe niż moje cierpienie.
Punkt 1. „Wielki tłum szedł za Nim i zewsząd Go ściskali”. Jakie mam doświadczenie tłumu? Wielkich zgromadzeń religijnych. Uciekam od nich, czy toleruję? A może wręcz krytykuję uczestników takich spotkań? Jak czuję się w takim tłumie? Jak postrzegam swoją malutką wiarę w tłumie ludzi, którzy stoją tuż obok mnie, potrącają, głośno się zachowują?
Punkt 2. „Od dwunastu lat cierpiała na upływ krwi. Wiele przecierpiała od różnych lekarzy i całe swe mienie wydała, a nic jej nie pomogło, lecz miała się jeszcze gorzej”. Oto dramatyczny opis cierpiącego człowieka. Czy znam tak cierpiącego człowieka? 12 lat, nikt skutecznie nie pomógł. Czy ja mam jakąś „dolegliwość”, fizyczną, psychiczną, czy duchową, z którą od dłuższego czasu się borykam? Czy szukam pomocy? Jaka jest ta pomoc?
Punkt 3. „Żebym się choć jego płaszcza dotknęła”. Pokorna prośba, która jest modlitwą, stała się podstawą uzdrowienia. Do tej pory szukała na własną rękę, teraz zaufała do końca. Zaufała szacie Jezusa. „Jezus uświadomił sobie, że moc wyszła z Niego”. Jezus doskonale wie, kto przychodzi do niego z wiarą. Nawet w tłumie, w kościele, na mszy świętej, wie, gdzie dotykam Jego łaski, gdzie Jego łaska zostaje przyjęta. Czy mam doświadczenie dotknięcia Boga w czasie wspólnej modlitwy, Eucharystii? Kiedy wydawałem się nikim pośród wszystkich ludzi, a jednak On do mnie przyszedł. Może było to uzdrowienie… Podziękuję za te doświadczenia, zestawię je z opisem uzdrowienia tej kobiety… Poproszę o zaufanie, gdy zbliżam się do Jezusa.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wiarę w moc Jezusa i Jego łaski.
- podziękować za największego zgromadzenie liturgiczne, w którym uczestniczyłem
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie łaskawej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.