Uroczystość Narodzenia św. Jana Chrzciciela

24.06.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Narodzenie Jana (Łk 1,57-66.80)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Zachariasza i Elżbietę w domu wraz z nowonarodzonym synem.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o podziw dla dzieł Bożych.
Punkt 1. Jan był synem obietnicy, w którą nie uwierzył Zachariasz. Odkąd jednak przekonał się, że jak Bóg mówi to trzeba słuchać i wierzyć, chce wiernie wypełnić Boże polecenie. Polecenie dotyczy imienia: Jan mu będzie na imię. Drobna sprawa. Może nieważna? Dla Boga nie ma nieważnych spraw. Bóg nadaje imię. Jak traktuję moje imię? Jakiego patrona wybrałem na bierzmowanie? Czy pytam Boga w sprawie nadania imienia swoim dzieciom? Człowiek jest znakiem Boga, jego imię podkreśla ten znak. Imię Jan znaczy „łaska od Boga”. Co znaczy moje imię?
Punkt 2. „I wszyscy się dziwili”. Bóg nie działa standardowo. Bóg zaskakuje. Dobrze jeszcze jak człowiek się dziwi. Co mnie ostatnio zdziwiło? Czy mogę to wydarzenie odnieść do Boga, czy miało ono związek z moją wiarą?
Punkt 3. „Kimże będzie to dziecię?”. Niezwykłe wydarzenia związane z narodzeniem Jana rozeszły się po Judei. Czy ja dziwię się sobie? Kim ja będę? Czy zadaję sobie pytanie, do czego wezwał mnie Bóg? Jan rósł i wzmacniał się duchem i żył na pustyni. Czy ja wzmacniam się duchem, czy mam swoją pustynię? Jaka jest historia mojego wzrastania? Gdzie wyrastałem, czy znam moją historię narodzin? Podziękuję za wzrastanie w rodzinie i za swoje imię.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wdzięczność za historię mojego dorastania aż do obecnego dnia.
- podziękować za św. Jana Chrzciciela
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej Wszystkich Świętych.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.