Wspomnienie św. Bonifacego, biskupa i męczennika

5.06.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Mesjasz Synem Bożym (Mk 12,35-37)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa przemawiającego w świątyni.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Jezu, abym Cię chętnie słuchał.
Punkt 1. Jezus naucza w świątyni. Świątynia, kościół jest moją szkołą. Czego nauczyłem się w kościołach? Jak do mnie Jezus przemawia? Jezus mówi w kościele przez słowa Pisma , ale także przez tyle innych znaków, które tam spotykam. Czego najbardziej lubię słuchać w kościołach? Słowa Bożego, kazania, ludzi, którzy przychodzą do kościoła, mowy architektury, obrazów, muzyki? Czy dostrzegam tą różną mowę Jezusa do mnie? „Liczny tłum chętnie Go słuchał”. Czy jestem wśród tych chętnie słuchających?
Punkt 2. „Dawid mówi mocą Ducha Świętego”. Modlitwa psalmami to modlitwa z mocą Ducha Świętego. Czy sięgam w swojej modlitwie po psalmy? Czy mam swoje ulubione fragmenty, które dotknęły mnie swoją mocą? To była moc Ducha. Czy chcę szukać tej mocy w psalmach? Czy zwracam uwagę na psalm w czasie liturgii? Podziękuję za doświadczenie modlitwy psalmami, poproszę o miłość do tej modlitwy.
Punkt 3. Jezus jest potomkiem Dawida, ale jest przede wszystkim Panem Dawida. I Panem moim. Mój Bóg i mój Pan. On chce być dla mnie Panem. Czy ja chcę Go wybrać jako Pana, jako Władcę mojego życia? Czy wewnętrznie już ten akt przeżyłem?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o umiejętność słuchania Jezusa w świątyni
- podziękować za to, że Jezus jest moim Panem
- powierzyć się Matce Najświętszej, Służebnicy Pańskiej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.