Uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa

19.06.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Śmierć Jezusa (J 19, 31-37)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć obraz Najświętszego Serca Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, uczyń serce moje według cichego i pokornego Serca Twojego.
Punkt 1. „Zobaczyli, że już umarł”. Żołnierze zobaczyli, że serce Jezusa przestało bić. Śmierć stała się faktem. Czy moje serce kiedyś umarło? Czy przeszył je taki ból, że wydawało mi się, że to już koniec życia i czucia? A może ciągle pogrążone jest moje serce w śmierci? Jest odrętwiałe i obojętne, a ja nie wiem dlaczego? Może to są tylko chwile takiego stanu? Czy ktoś widział moje serce umarłe? Czy ktoś słyszał o jego „śmierci”? Dziś rozważę tajemnicę śmierci mojego serca patrząc na śmierć Serca Jezusowego.
Punkt 2. „Jeden z żołnierzy włócznią przebił bok i natychmiast wypłynęła krew i woda”. Umarłe serce Jezusa staje się źródłem życia. Krew to Eucharystia, woda to chrzest i pokuta. Oto śmierć jest źródłem życia. Czy moje serce zostało kiedyś przebite? Kiedy wydawało się już umarłe, ktoś je może przebił? Co wówczas się stało? Czy wylało się coś z mojego serca, czy stłumiłem wszystko, co wtedy czułem? Czy wierzę, że ból i śmierć mojego serca może być źródłem życia? Jeśli zbliżę je do Jezusowego Serca w Eucharystii, jeśli zbliżę je do Serca Jezusa w sakramencie pokuty, zacznie żyć.
Punkt 3. Jezu Serca cichego i pokornego, uczyń serca nasze według Serca Twego. Moje zranione serce może być podobne do Serca Jezusa, może być źródłem. Czy wierzę w przemianę swojego serca? Czy chcę szukać ciszy i pokory, by z mojego serca uczynić miejsce, w którym bije Serce Jezusa? Zdobędę się na odwagę, aby prosić o ten cud przemiany serca…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o cichość i pokorę dla swojego serca.
- podziękować za Eucharystię i sakrament Pokuty
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Bolesnej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.