Środa 13-tego Tygodnia Zwykłego

1.07.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Dwaj opętani (Mt 8,28-34)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć opętanych, stado świń, Jezusa wypędzającego złe duchy.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o świadomość działania złego ducha.
Punkt 1. „Wyszli Mu naprzeciw opętani, tak bardzo niebezpieczni, że nikt nie mógł przejść tamtą drogą”. Czy wierzę w opętanie demoniczne? Że szatan jest w stanie posiąść człowieka, jego ciało we swoje władanie? Czy opisy ewangeliczne dotyczące opętania są dla mnie realne czy z trudem przedzierają się do mojej świadomości?
Punkt 2. „Czego chcesz od nas Jezusie?”. Demony rozpoznają bezbłędnie Jezusa i wiedzą, że będzie chciał je wypędzić, uwolnić opętanych od ich działania. Dlatego od razu proszą, aby je wypędzić w stado świń. Jezus ma władzę nad światem demonów. Pozostawił apostołom i Kościołowi tę władzę. Czy wierzę w tę władzę? Czy kiedykolwiek spotkałem się z opisem egzorcyzmów? Jaki jest mój wewnętrzny stosunek do wypędzania złych duchów? Czy traktuję je poważnie? Zobaczę realność sceny z dzisiejszej Ewangelii.
Punkt 3. „Wyszły więc i weszły w świnie”. Demon wychodzi z człowieka, ale nie znika. Jest nieśmiertelnym duchem, złym duchem, który ciągle będzie szukał tego, kogo może poddać swojej władzy, ograniczonej, ale potężnej. Czy ma doświadczenie wewnętrzne obecności złego ducha? Czy wierzę w konieczność walki z nim? Że nieustannie krąży wokół mnie, szukając co by tu pożreć z dobra, które zamierzam?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić, aby mnie Bóg uchronił od Złego
- podziękować za egzorcyzmy w Kościele
- powierzyć się Matce Najświętszej, nowej Ewie.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.