Piątek 12-tego Tygodnia Zwykłego

26.06.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Uzdrowienie trędowatego (Mt 8,1-4)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa i trędowatego i tłum ludzi.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o umiejętność wyrażania mojej woli.
Punkt 1. Trędowaty to wyrzutek. To ktoś na marginesie społeczeństwa, do którego nie można się zbliżać, bo grozi zarażenie. Czy czułem się kiedyś tak odrzucony z jakiegoś względu? Co było powodem odrzucenia, co było moim trądem? Czy nadal się tak czuję? Jak traktowałem ludzi, którzy wzbudzali we mnie strach czy obrzydzenie? Czy przyznam się do takich uczuć w tej modlitwie?
Punkt 2. „Jeśli chcesz, możesz mnie oczyścić”. Trędowaty pomimo swojej choroby nie traci nadzieję na uzdrowienie. Nie żąda, nie domaga się uwolnienia z choroby, ale szanuje wolę Jezusa, wierząc jednocześnie, że jest to w Jego mocy. Jak ja wyrażam swoje prośby? Do ludzi i do Boga. Czy szanuję ich wolność i uwzględniam, iż mogą mi odmówić? Jak się zachowywałem, gdy ktoś nie spełnił mojej, bardzo ważnej i bardzo słusznej, prośby? Jak tę sytuację zobaczę w kontekście dzisiejszej Ewangelii?
Punkt 3. „Chcę, bądź oczyszczony”. Jezus dotyka tego, którego nikt nie chciał dotknąć. Wyraża swoje pragnienie uzdrowienia. Czy chcę dobra dla innych? Dla tych odrzuconych, potępionych, skreślonych. Czy potrafię to pragnienie wyrazić? Moja wola jest motorem mojego działania. Jeśli będę chciał, mogę uczynić cuda. Jaka jest moja wola? Mocna, słaba, chwiejna? Czy chciałbym być tak zdecydowany w pragnieniu dobra dla drugiego człowieka, jak Jezus?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o mocną wolę.
- podziękować za wolę Jezusa uzdrawiania mnie
- powierzyć się Matce Najświętszej, Uzdrowieniu chorych.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.