Piątek 10-tego Tygodnia Zwykłego

12.06.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Szóste przykazanie (Mt 5,27-32)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Jezusa w czasie kazania na górze.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o czyste spojrzenie.
Punkt 1. Dekalog mówi: Nie cudzołóż. Jezus mówi: Każdy, kto pożądliwie patrzy już dopuszcza się grzechu. Jakie jest moje spojrzenie? Czego szukam spoglądając na kobiety czy mężczyzn? Czy szukam prawdy o nich i tajemnicy ich człowieczeństwa, która może się objawić w spotkaniu? Czy też stają się oni obiektem, który może zaspokoić moje ukryte pragnienia wynikające z pożądliwości? To sprawa czystości mojego serca. Rozważę ją szczerze w tej modlitwie.
Punkt 2. Wyłup oko, odetnij rękę, jeśli są one powodem grzechu. Lepiej umrzeć niż zgrzeszyć – mawiali święci. Czy łatwo mi grzeszyć? Ile jestem w stanie poświęcić, aby nie popełnić grzechu? Czy popełniam grzechy nieczyste myślą lub uczynkiem? Ile poświęciłem siebie w walce z nimi? Znów będę bardzo szczery w odpowiedzi w tej delikatnej materii.
Punkt 3. Każdy, kto oddala swoją żonę, naraża ją na cudzołóstwo. Jaki jest mój stosunek do rozwodów? Jaki oceniam postępowaniem osób z małżeństw, które się rozpadły, które znam, a które żyją w innych związkach? Czy ich usprawiedliwiam, czy ostro osądzam? Co Jezus powiedziałby o moich poglądach na ten temat? Czy mam przykłady wierności małżeńskiej, które mnie utwierdzają w prawdzie Ewangelii?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o czystość spojrzenia.
- podziękować za przykład świętych małżeństw.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce najczystszej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.