Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pana Jezusa

11.06.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Ustanowienie Eucharystii (Mk 14,12-16.22-26)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Jezus w Wieczerniku bierze chleb, łamie, odmawia błogosławieństwo i rozdaje apostołom.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o zdolność do dzielenia się sobą jak chlebem.
Punkt 1. Jezus w czasie Ostatniej Wieczerzy wziął chleb. Jakie miejsce w moim życiu zajmuje dar chleba? Czy biorę go do rąk z wdzięcznością? Czy kupuję chleb? Czy kiedyś piekłem chleb? Czy pracowałem przy żniwach? Czy wiem, ile miłości i pracy ludzkiej zawiera w sobie kromka chleba, którą codziennie spożywam? Pan Jezus nieprzypadkowo wybrał chleb na miejsce Cudu Przeistoczenia.
Punkt 2. Jezus odmówił błogosławieństwo. Czy modlę się przed jedzeniem? Co czuję, gdy ktoś modli się przy jedzeniu? Podziw? Wstyd? Zażenowanie? W czasie Eucharystii kapłan modli się nad chlebem: Błogosławiony jesteś Panie, Boże Wszechświata, bo dzięki Twojej hojności otrzymaliśmy chleb, owoc pracy rąk ludzkich, Tobie go przynosimy, aby stał się dla nas pokarmem duchowym. Czy słyszałem tę modlitwę? Czy zwróciłem na nią uwagę? Chleb jest pokarmem dla ciała, w Eucharystii staje się pokarmem dla duszy. Moja modlitwa nad chlebem przygotowuje mnie do przeżycia Eucharystii.
Punkt 3. Jezus połamał chleb i rozdał. Czy dzieliłem chleb? Czy przygotowywałem posiłki? Co czuję wtedy? Przykry obowiązek? Radość? Kapłan w Eucharystii naśladuje gest Jezusa przełamując Hostię. Cząstka Chleba-Ciała Jezusa jest rozdawana również mnie. Czy pragnę i ja dzielić się łaską Komunii świętej, czyli sobą samym uświęconym obecnością Boga w Eucharystii? Połamać się i rozdać… Oto sens Mszy świętej… Mamy być dobrzy jak chleb, dać się połamać, aby każdy mógł z nas wziąć kawałek. Co myślę o tym zdaniu? Czy pozwolę się połamać? Czy chcę być chlebem?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zdolność dzielenia się sobą jak chlebem.
- podziękować za to, że Bóg zechciał dać mi się w Chlebie
- powierzyć się Matce Najświętszej, Niewieście Eucharystii.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.