Wspomnienie ŚŚ. Męczenników Karola Lwangi i Towarzyszy

3.06.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Sprawa zmartwychwstania (Mk 12,18-27))
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa patrzącego na saduceuszów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o rozumienie Pisma.
Punkt 1. Saduceusze szukali potwierdzenia swoich poglądów u Jezusa. Na swoim założeniu iż nie ma zmartwychwstania, budują hipotetyczną historię o kobiecie, która miała siedmiu mężów. Czy ta postawia jest mi całkiem obca? Czy nie szukam potwierdzenia swoich poglądów przez konstrukcje myślowe opierające się na założeniu, które jest błędne? Czy przypomnę sobie sytuacje, gdy uznałem błędność moich założeń i cała struktura wnioskowania musiała runąć i trzeba się było przyznać, że się myliłem?
Punkt 2. „Czyż nie dlatego jesteście w błędzie, że nie rozumiecie Pisma ani mocy Bożej?”. Jezus jak to bywa w Jego zwyczaju nie pozostawia złudzeń, co do motywacji pytań saduceuszów. To oni są w błędzie. To ja mogę być w błędzie. Według słów Jezusa mogę myśleć o prawdziwości moich przemyśleń wtedy, gdy rozumiem Pismo Święte i doświadczyłem mocy Bożej. Czy rozumiem Pismo Święte tak, aby wszystko wyjaśnić? Czy poznałem moc Boga?
Punkt 3. „Nie jest On Bogiem umarłych, lecz żywych”. Jezus wyjaśnia saduceuszom za pomocą Pisma, iż Bóg jest życiem i jest Bogiem żywych. Czy pozwalam Jezusowi kształtować moje rozumienie Pisma Świętego? Czy z pokorą przyznam, że aby znać Pismo Święte trzeba dużej wiedzy? Jednocześnie jednak czy wierzę, że Jezus chce mi cierpliwie tłumaczyć swoje słowo zawarte w Biblii?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o pokorę w czytaniu Pisma Świętego
- podziękować za zapowiedź zmartwychwstania
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej wniebowziętej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.