Wspomnienie św. Brata Alberta Chmielowskiego

17.06.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Czystość zamiarów. Jałmużna, modlitwa, post. (Mt 6,1-6.16-18)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć swoje ulubione miejsce modlitwy osobistej.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o czystość intencji.
Punkt 1. Nawet będąc pobożnym można rozminąć się z prawdą. Zapewne łatwo jest mi ocenić czyjąś pobożność, jako pustą i na pokaz. Ale rozważyć jak jest z moimi intencjami na modlitwie czy w czynieniu dobra będzie trudniej. Czy potrafię się przyznać do ich dwuznaczności? Czy zawsze moja intencja jest czysta i nastawiona tylko na Boga?
Punkt 2. Jałmużna. Czy ją praktykuję? Co daję innym? Ile ostatnio swojego dobra przeznaczyłem dla innych? Czy kiedykolwiek chwaliłem się, że zrobiłem coś dobrego dla bliźniego? Nie muszę trąbić o tym przed sobą, aby nie mieć czystej intencji. Wystarczy delikatne napomknięcie komuś o moim darze i dobroci, aby ktoś zauważył, aby docenił. Czy spodziewałem się uznania ze strony osoby, którą obdarowałem? Czy było mi przykro, gdy nie został mój gest doceniony?
Punkt 3. Czy jestem całkowicie sobą na modlitwie? Czy nie udaję przed Bogiem kogoś innego? Czy przed samym sobą nie udaję, że się modlę? Gdzie jest moja izdebka modlitwy? Czy chwaliłem się kiedyś swoją modlitwą, tym że robię rozmyślanie? Czy umiałem o tym prosto mówić, nie licząc na podziw, choćby skromny? Jak jest z moim postem? Czy poszczę? Czu uważam tę pokutną praktykę za przeżytek?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o oczyszczenie mojej jałmużny, modlitwy i postu.
- podziękować czyste intencje, które odkryłem w czasie tej modlitwy
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie czystej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.