Uroczystość Trójcy Przenajświętszej

7.06.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Ostatni nakaz (Mt 28,16-20)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa na górze nad Jeziorem Galilejskim.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Jezu, o świadomość, że jesteś ze mną.
Punkt 1. „Dana mi jest wszelka władza na niebie i na ziemi”. Jezus otrzymał władzę nad całym Wszechświatem. Ja jako cząstka Wszechświata też podlegam tej władzy. Skoro ogromne gwiazdy są pod panowaniem Jezusa, to cóż dopiero ja, marna okruszyna pyłu w bezkresnym Wszechświecie. Czy zdaję sobie sprawę, że Jezus może żądać ode mnie, czego chcę, bo ma nade mną władzę?
Punkt 2. „Idźcie i nauczajcie wszystkie narody”. Jezus ma władzę nad światem, ale lubi się posługiwać ludźmi. Czy władza Jezusa mnie przeraża? Nie powinna, Jego władza zakłada naszą zgodę. Posyła: idźcie i nauczajcie. I mnie posyła. I czeka na moją zgodę. Czy chcę zgadzać się na Jego wolę? Jakie zadanie wyznaczył mi na ten tydzień?
Punkt 3. ”Ja jestem z wami przez wszystkie dni”. Jakie by nie były żądania Jezusa i zadania, nie pozostawia nas samych. Sam o tym zapewnia. Zatem to prawda. Jestem z tobą… usłyszę te słowa skierowane do mnie. Usłyszę je nawet wtedy, kiedy wydaje się, że On mnie zostawił. Wyznaczył zadanie i zostawił. Jakie zadanie właśnie mi wyznaczył i wydaje mi się, że mnie opuścił? Przecież powiedział: Jestem z wami…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić Jezusa, by mnie nie zostawiał w poczuciu osamotnienia
- podziękować za zadanie, które mi wyznaczył na ten tydzień
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej świata.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.